OSHO

Lépj tovább a haragtól a kreativitás felé, és azonnal látni fogod, hogy hatalmas változás megy végbe benned. Másnap ugyanazok a dolgok nem tűnnek elegendő indoknak a haraghoz. A haragtól szenvedő emberek fele attól szenved, hogy túl sok benne a kreatív energia, amelyet nem tud hasznosítani. Fektesd az energiáidat kreativitásba, vesd bele magad valami olyasmibe, amit szeretsz.

Ez is én vagyok :o)

"Nőből vagyok, vállalom. Tolom azt az ajtót, amelyikre egyértelműen az van írva, hogy HÚZNI. Még jobban nevetek, ha megpróbálom elmagyarázni, min nevetek. Belépek egy szobába, és elfelejtem, miért mentem. Ha számolok, szükségem van az ujjaimra. Ha fáj valami, azt eltitkolom azok elől, akiket szeretek. Azt mondom, ez egy hosszú történet, akkor is, ha nem az. Sokkal többet sírok, mint gondolnád. Olyan emberekkel is törődöm, akik nem törődnek velem. A letört köröm fájdalmas. Mindig megpróbálok még gyorsan megcsinálni valamit, mielőtt sípol a mikrosütő. Akkor is figyelek Rád, ha Te nem figyelsz Rám. És egy ölelés mindig segít!"

2011. március 27., vasárnap

Töpörtyűs pogácsa -hajtogatva

Sziasztok!

Hétvégén úgy döntöttem, mivel volt töpörtyűm itthon, hogy készítek belőle töpörtyűs pogácsát, mivel másként nem nagyon eszem meg, s ne vesszen el.

Hozzávalók:

2,5dkg élesztő
2dl tej
25dkg töpörtyű darálva
50 dkg finom (sima) liszt
1 tojás
1 fehér joghurt -200ml (én kevesebb zsírtartalmút választottam, töpörtyűben van elég zsír, ezért nem tejfölt használtam)
2 teáskanál só
őrölt bors, én ebbe most tettem foghagymát is (lehet frisset, vagy a szárítottat is)

tetejét megkenni 1 tojás + kevéske tej


Elkészítés
:

Felfuttatjuk a tejet egy kevéske cukorral és kb. 1 dl langyos tejben. A lisztet egy tálba szitáljuk, beletesszük a tojást, joghurtot, sót, fokhagymát, töpörtyűt, a felfuttatott élesztős tejet és elkezdjük összedolgozni. Látni fogjuk, hogy kell e hozzá az összes fennmaradt tej, így kicsinyenként adagoljuk hozzá. Ha elválik a kezünktől, nem ragad hozzá a massza, akkor jó. A liszt további adagolása is attól függ.

Majd hagyjuk kelni ha már jól összedolgoztuk. Kb. 15 percet (legalábbis én kelesztőtálban dolgoztam, így elegendő volt annyi, mivel ezt meleg vízbe állítottam bele, lefedve, így tartva jó melegen), utána lisztezett deszkán kinyújtjuk, majd összehajtogatjuk.
Aki nem tudná hogyan kell, annak leírom: először behajtjuk fentről a tészta 2/3-áig, majd alulról ráhajtjuk a fennmaradó 1/3-ot. Majd behajtjuk jobbról a 2/3-ig, s ráhajtjuk a maradék bal oldali 1/3-ot. Ezt csak leírva tűnik bonyolultnak, csinálva sokkal egyszerűbb, mert adja magát.

Visszatettem a kelesztőtálba, s mindezt újra ismételtem még 3X. Igen kell kis idő, míg a tészta kel magának, de így lesz fincsi, puha és omlós. Valamint nem szárad ki nagyon hamar.

Mikor megkelt 3X-i hajtogatás után kisodorjuk lisztezett deszkán 2-3 cm magasra, ki hogyan szereti, becsíkozzuk a tetejét átlósat, s kiszaggatjuk a pogácsákat. A lényeg hogy ne gyúrjuk össze a tésztát még 1-szer! Azért szaggattam én is gömbölyűre, mert abból nincs maradék. Amik kimaradnak csücskök, vissza kell hajtani egyenesre, s akkor nincs eldobandó felesleg. Nem fog látszani.

Sütőpapírra, vagy szilikonlapra rakjuk őket, kis távolságra egymástól, tetejét megkenjük tojásban elkevert kevéske tejjel, majd 180 °C-on kb. 30 perc alatt aranybarnára sütjük.


Fincsi omlós lesz, sokáig puha ha jól záródó műanyag edényben tároljuk. A fokhagyma ad neki egy különleges ízt, ami nekem finomabbá teszi ezt a pogácsát.

Ha valakinek kevesebb a töpörtyűje sebaj, tegyen hozzá több joghurtot, és kevéske zsírt, olajat. Így is finomabb, s aki nem nagyon szereti a töpörtyűt az is megnyalja a tíz úját!

Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szuperek lettek ezek a pogik:-)

    Kérlek "egy jó szó" erejéig nézz be hozzám:-)

    VálaszTörlés
  2. Na ez meg én nem szeressem!!! ;-)

    VálaszTörlés