OSHO

Lépj tovább a haragtól a kreativitás felé, és azonnal látni fogod, hogy hatalmas változás megy végbe benned. Másnap ugyanazok a dolgok nem tűnnek elegendő indoknak a haraghoz. A haragtól szenvedő emberek fele attól szenved, hogy túl sok benne a kreatív energia, amelyet nem tud hasznosítani. Fektesd az energiáidat kreativitásba, vesd bele magad valami olyasmibe, amit szeretsz.

Ez is én vagyok :o)

"Nőből vagyok, vállalom. Tolom azt az ajtót, amelyikre egyértelműen az van írva, hogy HÚZNI. Még jobban nevetek, ha megpróbálom elmagyarázni, min nevetek. Belépek egy szobába, és elfelejtem, miért mentem. Ha számolok, szükségem van az ujjaimra. Ha fáj valami, azt eltitkolom azok elől, akiket szeretek. Azt mondom, ez egy hosszú történet, akkor is, ha nem az. Sokkal többet sírok, mint gondolnád. Olyan emberekkel is törődöm, akik nem törődnek velem. A letört köröm fájdalmas. Mindig megpróbálok még gyorsan megcsinálni valamit, mielőtt sípol a mikrosütő. Akkor is figyelek Rád, ha Te nem figyelsz Rám. És egy ölelés mindig segít!"

2010. december 20., hétfő

Linzer



Sziasztok!

Hétvégén elkészült a linzerem is karácsonyra. Ez csak egy egyszerű tészta, amiben nincs különösebb csavar, meg ízkavalkád, vaníliás -de bármilyen aroma felhasználásával alakítható kívántra az íze.

Az enyém az idén ilyen lett, nem csurgattam meg csokival, mivel soknak lyukas a teteje, s kilátszik a lekvár belőle, meg nem akartam, hogy csokis legyen a sütemények zöme, mert 2,5 éves lányomra is gondolni kell, hogy neki is fog kelleni belőle, s nincs szükség a sok csokira, mert ugye elég annyi amit elkerülhetetlen.


Hozzávalók:
75 dkg sima (finom) liszt
1/2 vaj (margarin)
1 vaníliás cukor
2 egész tojás
1 sütőpor
aroma ha valaki akar, s persze kevés víz vagy tej, hogy összeálljon. -én most fél narancs levét facsartam hozzá, szóval kb. csak ennyi folyadék kell.

Sok vajat nem tehetünk bele, mert akkor szétfolyik a tepsin, a tojásból azért raktam kettőt, hogy összetartsa. 180 °C -os előmelegített sütőben sütjük, nem kell neki sok idő, kb 7-10 perc a vastagságtól függően.

A hozzávalókat összegyúrjuk, ne legyen nagyon kemény, mert akkor nehéz nyújtani, mindjárt lehet sodorni is nem igényel pihenést. Vékonyra 2mm nyújtjuk, s kiszaggatjuk a kívánt alakra. Sütőpapíron (szilikonlapon) sütjük. Vigyázzunk, mert könnyen megég ha nem figyeljük, nem muszáj színt kapnia, maradhat világos is, mert ha színre vágyunk, akkor megég. Tényleg hamar megsül, vigyázni kell vele.

Ha kész és kihűlt egy karakteres ízű dzsemmel (jobb ha kicsit sűrűbb) összetapasztjuk -az enyém most ribizlis - a 2 azonos alakú formát, s dobozba rakjuk őket puhulni. Én még ennyi csavart alkalmaztam a dolog puhításában, hogy tettem a dobozba egy kis csészét, amibe egy bevizezett konyhai törlőkendőt tettem abból is nyerve a sütiknek egy kevés párát. Már másnapra puhább volt, de azért kell neki 3 nap, míg teljesen megpuhul.

Ha valaki akarja megcsurgatható csokival vagy meghempergethetjük porcukorban(én nem szeretem úgy).

Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése