OSHO

Lépj tovább a haragtól a kreativitás felé, és azonnal látni fogod, hogy hatalmas változás megy végbe benned. Másnap ugyanazok a dolgok nem tűnnek elegendő indoknak a haraghoz. A haragtól szenvedő emberek fele attól szenved, hogy túl sok benne a kreatív energia, amelyet nem tud hasznosítani. Fektesd az energiáidat kreativitásba, vesd bele magad valami olyasmibe, amit szeretsz.

Ez is én vagyok :o)

"Nőből vagyok, vállalom. Tolom azt az ajtót, amelyikre egyértelműen az van írva, hogy HÚZNI. Még jobban nevetek, ha megpróbálom elmagyarázni, min nevetek. Belépek egy szobába, és elfelejtem, miért mentem. Ha számolok, szükségem van az ujjaimra. Ha fáj valami, azt eltitkolom azok elől, akiket szeretek. Azt mondom, ez egy hosszú történet, akkor is, ha nem az. Sokkal többet sírok, mint gondolnád. Olyan emberekkel is törődöm, akik nem törődnek velem. A letört köröm fájdalmas. Mindig megpróbálok még gyorsan megcsinálni valamit, mielőtt sípol a mikrosütő. Akkor is figyelek Rád, ha Te nem figyelsz Rám. És egy ölelés mindig segít!"

2011. április 2., szombat

Túrós rétes

Most egy nagyon fincsi túrós rétest hoztam.

Hozzávalók:

1 csomag réteslap -nekem ez 275g-os volt
500g túró -enyém kenős volt, de így lágyabb lesz, a rendes szerintem jobb
2 tojás
én tettem bele 200g tejfölt, hogy ne legyen száraz, azt nem szeretem
1/2 csomag vaníliás krémpor
2 evőkanál cukor -ízesítő, de ugye ki hogyan szereti
pár szem mazsola -kevés, mert akkor nem lesz U1
1 citrom leve és reszelt héja

Elkészítés:
  1. sütőt bekapcsoljuk, hogy bemelegedjen míg elkészülünk 180°C-ra
  2. kinyújtjuk a réteslapot ahogyan csak tudjuk
  3. összekeverjük a túrót, tejfölt, krémport, tojást, citromlevet és -héjat, majd bele a mazsola.
  4. Rátesszük a réteslapra a masszát, de a széle felé ne nagyon kenjük, mert kifolyik.
  5. két oldalról tekerjük fel, mert ha kenő túróból csináljuk az folyós massza lesz.
  6. Jobb ha valamit teszünk a réteslap alá mielőtt töltjük(elég a közepére, s lehet az maga a sütőpapír is), mert nehéz belehelyezni a sütőpapírral bélelt tepsibe a massza lágysága és a réteslap szakadékonysága miatt.
  7. én összefogattam a sütőpapírt kicsit felül, hogy ne bírjon szétterülni annyira a tepsiben a nyers rétes (megoldattam iratkapcsolóval :o) )
  8. kb. fél óra míg megpirul, s megsül. mikor kezd kicsi színt kapni akkor már jó.

Ha U1-ként akarod megenni, akkor ne a szélét edd, mert ott több a tészta, s az nem U1, mivel a réteslap simalisztből van. Norbi a műsorban azt mondta, hogy ha a tészta 10%-ot tesz ki a rétesből akkor az U1-esnek még elmegy. Szerintem azért ne vacsinak fogyaszd.

Itt a kép, ezt bátran megeheted, mert nagyítóval kell keresni a tésztát :o)


Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Biztos fincsi! Én sütöttem egy párszor rétest , de még tehéntúróst eddig egyszer sem. Majd a következő alkalommal ezt próbálom ki!

    VálaszTörlés
  2. U1, nem U1, az a jó, ha tele van cuccal! :-))))

    VálaszTörlés