OSHO

Lépj tovább a haragtól a kreativitás felé, és azonnal látni fogod, hogy hatalmas változás megy végbe benned. Másnap ugyanazok a dolgok nem tűnnek elegendő indoknak a haraghoz. A haragtól szenvedő emberek fele attól szenved, hogy túl sok benne a kreatív energia, amelyet nem tud hasznosítani. Fektesd az energiáidat kreativitásba, vesd bele magad valami olyasmibe, amit szeretsz.

Ez is én vagyok :o)

"Nőből vagyok, vállalom. Tolom azt az ajtót, amelyikre egyértelműen az van írva, hogy HÚZNI. Még jobban nevetek, ha megpróbálom elmagyarázni, min nevetek. Belépek egy szobába, és elfelejtem, miért mentem. Ha számolok, szükségem van az ujjaimra. Ha fáj valami, azt eltitkolom azok elől, akiket szeretek. Azt mondom, ez egy hosszú történet, akkor is, ha nem az. Sokkal többet sírok, mint gondolnád. Olyan emberekkel is törődöm, akik nem törődnek velem. A letört köröm fájdalmas. Mindig megpróbálok még gyorsan megcsinálni valamit, mielőtt sípol a mikrosütő. Akkor is figyelek Rád, ha Te nem figyelsz Rám. És egy ölelés mindig segít!"

2010. november 22., hétfő

"Marcipán" massza bevonattal készült torta


Sziasztok!

Először is, tudnotok kell, nem vagyok egy nagy torta sütő. Mindig kerültem azt, hogy lapokat kelljen sütni, aztán krémet készíteni, majd pedig csokival leönteni s díszíteni. Na neeeeem! Erre én soha nem voltam hajlandó, mert a csokimáz nem az én műfajom! Az sosem sikerült szépre, így feladtam.

Na de most! Annyi iylet láttam már, s nagyon tetszenek! Irtóra szerettem volna kipróbálni, s íme az 1. gesztenye krémmel töltött ilyen lett:
A bevonat az hamis marcipán (mondjuk semmi köze hozzá, mert nem sok mindent tartalmaz, porcukor, zselatin, víz, vaj, meg mandulaaroma megfelelő mennyisége, keveréke). A virágok pedig pillecukor-masszából készültek. Ezzel nagyon szeretek dolgozni, s nem bonyolult az elkészítése. Persze ezeket először próbáltam, így nem vártam nagy csodákat, de tapasztalatszerzésnek kitűnő volt.
Azt hiszem azért nem lett szörnyű! Pont jöttek vendégek (mikor elkészült, csak fotózni volt időm), s így szeleteltük is mindjárt, szóval megdermedni sem volt ideje a krémnek.
A tészta és a krém is édesítőszerrel készült, így a tészta laposabb lett, azt ki kell még kísérleteznem, miből mennyi kell bele, mert nem szeretnék egy irtózatos cukorbombát csinálni. A bevonat így is az. Persze a gesztenye massza tartalmazott némi cukrot, de az nem volt olyan sok. A krémhez tea vajat használtam, s a bevonat alá is abból kevert krém került.

A vendégek azt mondták fincsi, s elég édes. Nem kell bele több cukor. Elfogyott, így mondhatom azt, hogy megérte dolgozni vele.

Azt hiszem alkotok még pár ilyet -persze nem ugyanilyet!

Aztán majd mutizom!

PÁPÁ!

1 megjegyzés:

  1. Én is kutatom a fondant recepteket és minden olyat, ami nem marcipán bevonat.
    Karácsonyra még nem, de jövő év elején apum nagyon kerek szülinapjára én akarom készíteni a tortát.
    Leírnád a Te bevonatod receptjét?
    Na meg azt is, hogy hogyan simítod a tortára ilyen szépen..., mert még sose bíbelődtem ilyesmivel. :-)
    Köszi!

    VálaszTörlés